تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای : تمیز کردن اجاق گاز های شیشه ای شاید به نظر دشوار تر از بقیه اجاق گاز ها باشد ولی نگران نباشید در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه اجاق گاز شیشه ای خود را تمیز کنید و از شر لکه ها و چربی های روی آن به ساده ترین و ارزان ترین حالت ممکن خلاص شوید.

چگونه اجاق گاز شیشه ای خود را تمیز کنیم؟

اولین و مهم ترین نکته در رابطه با تمیز کردن اجاق گازهای شیشه ای این است که سعی کنید تا زمانی که لکه ها و باقی مانده غذا ها تازه هستند آن ها را از روی اجاق گاز پاک کنید زیرا زمانی که لکه ها سفت شوند از بین بردن آنها دشوارتر انجام میشود.

اجاق گازی براق به کمک جوش شیرین

وسایل مورد نیاز:

  • یک کاسه حاوی آب گرم با صابون و یا سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • تیغ
  • پارچه تمیز کننده
  • حوله
  • دستکش ( استفاده از این مواد برای تمیز کردن گاز ممکن است به دست های شما آسیب بزند حتما از دستکش استفاده کنید.)
پاک کردن اجاق گاز شیشه ای

پاک کردن اجاق گاز شیشه ای

 

مرحله اول

آب داغ به تسریع فرآیند پاک کنندگی کمک خواهد کرد پس ابتدا آب داغ درون کاسه بریزید و به آن صابون اظافه کنید. در صورت تمایل میتوانید به جای صابون از سرکه سفید استفاده کنید.سطح اجاق گاز شیشه ای خود را با استفاده مخلوطی که آماده کردید اسپری کنید و با پارچه تمیز کننده  آن را تمیز کنید تا باقیمانده غذاها حذف شود. در این مرحله هر نوع اسپری پاک کننده سطوح می تواند این کار را انجام دهد، ولی سرکه و یا صابون ارزانتر بوده و همیشه در دسترس است.

مرحله دوم

در مرحله بعدی تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای، جوش شیرین را روی تمام سطح اجاق گاز بپاشید. جوش شیرین یک تمیزکننده طبیعی بسیار عالی است به دلیل اینکه این ماده قلیایی ملایم جرم و لکه ها را راحت تر می شکند و به دلیل حالت سایندگی خفیف و اسکراب مانند بدون ایتکه سطح اجاق گاز را خط و خش بیاندازد، تاثیز بهتر و بیشتری می گذارد.

مرحله سوم

در مرحله سوم یک حوله قدیمی را نمناک کنید و روی سطح اجاق گاز شیشه ای خود قرار دهید و بگذارید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در همین حالت باقی بماند.

مرحله چهارم

پس از اتمام حوله را روی اجاق گاز خود به صورت دورانی بکشید.

مرحله پنجم

زمانی که سطح گاز هنوز مرطوب است، با احتیاط بسیار مواد غذایی سفت و سختی که سوخته و روی اجاق گاز چسبیده اند را با یک تیغ ظریف و کوچک بتراشید.

مرحله آخر

در آخر نیز تمیز کردن سطح اجاق گاز شیشه ای را با خشک کردن آن و برق انداختنش به پایان برسانید. همچنین میتوانید این مراحل را چنددین بار تکرار کنید تا به سطح تمیز و براق مورد نظر خود برسید.

  • نکته: این روش برای  تمیز کردن در شیشه ای فر یا سطوح هود هم قابل استفاده است.

0 دیدگاه برای “تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *