ویژگی های اجاق گاز توکار مناسب

ویژگی های اجاق گاز توکار مناسب : فر توکار (انگلیسی built-in oven) امروزه در کنار اجاق گاز صفحه ای در آشپزخانه های مدرن میتواند نقش شایانی در پخت و پز و تهیه غذا داشته باشد. امروزه فر توکار آشپزخانه وسیله ای بسیار پر طرفدار و شیک در طراحی های مدرن آشپزخانه به شمار می رود. فر های توکار عمدتا برقی و بعضا برقی-گازی هستند. اجاق گاز توکار انواع گوناگونی دارد که هریک از آنها دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. باید دقت داشته باشید که در انتخاب اجاق گاز توکار خانه خود چندین ویژگی و نکات مهم را بررسی کرده و بعد خرید خود را انجام دهید. در ادامه برخی از این ویژگی ها را بیان می کنیم. البته قابل ذکر است از آنجایی که پادیسان یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی می باشد بهترین اجناس و با کیفیت ترین ها را در بازار عرضه می کند که شما می توانید در اجاق گاز توکار منزل خود از پادیسان مطمئن باشید.

ویژگی های اجاق گاز توکار مناسب

یک اجاق گاز توکار خوب باید ویژگی های خاصی را داشته باشد که شما با دقت در آنها بتوانید مناسب بودن و نبودن آن را تشخیص دهید. برای اینکه شما به راحتی بتوانید در خرید خود تصمیم بگیرید در ادامه برخی از این ویژگی ها را بیان می کنیم.

  • تعداد و اندازه سر شعله

شعله های گاز یکی از مهمترین ویژگی های گاز می باشد که باید بسیار در مدل آن دقت داشته باشید که تمامی سایزهای بزرگ و متوسط و کوچک را داشته باشد. تمام گازهای حتی آنهایی که توکار نیستند دارای پنج شعله می باشند. هرچه تعداد شعله های آن بیشتر باشد اجاق گاز توکار بزرگ تری بوده و فضای بیشتری را اشغال می کند. سر شعله های گاز معمولا یک عدد بزرگ، سه سایز متوسط و دو عدد کوچک می باشد که شما باید متناسب با حجم غذایی که می خواهید بپزید باید شعله را انتخاب کنید.

 

  • ترموکوپل

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید گاز تو کار داشته باشد این ویژگی می باشد. ترموکوپل امنیت و ایمنی گاز را بسیار بالا می برد و وجود آن باعث می شود که اگر به دلیل وزش باد و یا سر رفتن مواد غذایی گاز خاموش شد، جریان گازی که در شعله ها قرار دارد قطع شود و در فضا منتشر نشود.

گازهای قدیمی دارای این ویژگی نمی باشند و به همین دلیل مشکلات بسیاری را به وجود آورده اند، ولی به تازگی در اجاق گاز توکار که تولید می شود این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد.

  • فندک

فندکی که در اجاق گاز توکار به کار می رود معمولا به این صورت است که یک عدد می باشد و برای تمامی شعله ها استفاده می شود. ولی به تازگی فندک آن را در هر شعله به صورت جداگانه تنظیم کرده اند که این کار را بسیار راحت تر کرده است، یعنی شما با چرخاندن مهره ای که در هر شعله وجود دارد ی توانید آن شعله را روشن کنید.

  • نمایشگر دیجیتالی

همانطور که می دانیم پیشرفت تکنولوژی نه تنها برای سیستم های کامپیوتری و … می باشد بلکه در برخی از اجاق گازها هم می توانید این پیشرفت را مشاهده کنید. برخی از آنها دارای صفحه دیجیتالی می باشند که شما می توانید از طریق آن زمان و یا ساعت باقی مانده از پخت غذای خود را مشاهده کنید.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های این اجاق گازهای این است که شما می توانید با تنظیم نمودن قفل کودک، آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید تا خطری به وجود نیاورند.

البته باید بدانید که این ویژگی دیجیتالی بودن حمل بر این موضوع نمی باشد که اگر این ویژگی را نداشته باشد گاز مناسبی نیست بلکه اگر این ویژگی را داشته باشد می تواند گفت گاز بسیار مناسب و با کیفیتی می باشد.

  • تایمر

برخی از اجاق گازهایی که به تازگی تولید شده اند و مدرن می باشند دارای تایمر هستند، شما می توانید با چرخاندن آن و قرار دادن بر روز زمانی مشخص تعیین کنید که در آن زمان زنگ بزند تا به غذایی که روی شعله قرار داده اید سر بزنید.

با این قابلیتی که به تازگی بر روی برخی اجاق گازها به کار رفته است، دیگر هیچ نگرانی در مورد سوختن و یا ته گرفتن غذاها نداشته باشید. البته برخی از اجاق ها به گونه ای طراحی شده اند که هریک از شعله ها تایمر دارند و شا می توانید با تنظیم کردن آن بر روی زمان مشخصی آن را بدون اینکه خودتان در خانه باشید خاموش کنید.

این ویژگی ها بیشتر برای اجاق گاز توکار می باشد که در بیشتر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزیت های مهم اجاق گاز توکار این است که فضای زیر را خالی می کند و شما می توانید وسایل دیگر خود را از قبیل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کابینت و … را در آن جای دهید. البته بیشتر کابینت را در زیر اجاق گاز توکار قرار می دهند تا جلوه زیباتری داشته باشد.

  • صفحات روی سر شعله ها

یکی دیگر از نکاتی که در مورد اجاق گاز توکار باید بسیار به آن دقت داشته باشید، صفحات روی سر شعله ها می باشد شما با صفحه را انتخاب کنید که بسیار محکم باشد که به خوبی بتواند تحمل فشار و دمای بالا را داشته باشد.

گاهی اوقات امکان دارد غذاهایی را که بر روی گاز قرار می دهید تا بپزند زیاد باشند و یا اینکه شعله های آنها هم زیاد باشد، در این صوت شما باید گازی داشته باشید که صفحات آن باعث پخش یکسان و یکنواخت حرارتی شود که در شعله ها وجود دارد.

بنابراین جنس صفحه گاز بسیار مهم است، که با کیفیت و مرغوب باشد تا به خوبی بتواند قابلیت تحمل فشار روی گاز و دمای بالای آن را داشته باشد.

0 دیدگاه برای “ویژگی های اجاق گاز توکار مناسب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *