راهنمای خرید اجاق گاز آشپزخانه

راهنمای خرید اجاق گاز آشپزخانه: اجاق گاز یکی از این وسایل کاربردی آشپزخانه می باشد که وجود آن برای هر آشپزخانه ای ضروری می باشد. اجاق گاز ها در مدل ها و جنس های مختلفی در بازار موجود می باشد که در مطلب «راهنمای خرید اجاق گاز آشپزخانه» به بررسی انواع اجاق گاز ها می پردازیم.اگر طرح ها و مدل های آشپزخانه های چند سال پیش را بخواهیم با آشپزخانه های امروزی مقایسه کنیم شاهد پیشرفت چشم گیری هم در زمینه دکوراسیون آشپزخانه و هم لوازم خانگی مورد استفاده در آشپزخانه خواهیم بود.

راهنمای خرید اجاق گاز

اجاق گازها از قدیم جای ثابتی در هر آشپزخانه ای داشته و دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی مدل و طرح های جدیدی از اجاق گاز ها روانه بازار شده است.

راهنمای خرید اجاق گاز آشپزخانه از لحاظ نصب و شکل

  • راهنمای خرید اجاق گاز آشپزخانه از لحاظ نصب و شکل

    راهنمای خرید اجاق گاز آشپزخانه از لحاظ نصب و شکل

     

    راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای رومیزی توکار

اجاق گاز صفحه ای یا اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز توکار و هاب (hob) نام های هستند که در بازار به نوع مدرن و جدیدی از اجاق گاز عنوان میشود. آشپزخانه‌های امروزی نسبت به گذشته کوچکتر و استفاده از وسایل با کمترین حجم ممکن را اجتناب ناپذیر کرده است. از این رو، استفاده از اجاق گازهای صفحه‌ای بسیار رواج یافته است. اجاق گاز رومیزی یا همان اجاق گاز صفحه ای همان طور که از نامش پیداست به صورت صفحه ای روی کابینت نصب می شود. یک اجاق گاز صفحه‌ای استاندارد، علاوه بر اشغال حداقل فضای ممکن، باید باعث زیبایی آشپزخانه خانم‌های خانه‌دار شود.  در حال حاضر بیشتر ترجیح مردم برای آشپزخانه خرید اجاق گاز صفحه ای توکار می باشد. اگر بخواهیم مزایای اجاق گاز رومیزی رو نسبت به اجاق گاز مبله به صورت مختصر اشاره کنیم می توان به زیبایی ظاهری اجاق گاز های رومیزی ٬ تمیز کردن راحت ٬ جا گیر نبودن و همخوانی با انواع طرح های دکور آشپزخانه نام برد. اجاق گاز رومیزی توکار در حال حاضر از لحاظ جنس در ۴ مدل تولید می شود:

  • اجاق گاز صفحه ای استیل
  • اجاق گاز صفحه ای شیشه سرامیکی
  • ااجاق گاز صفحه ای شیشه سکوریت
  • اجاق گاز صفحه ای شیشه و استیل
  • اجاق گاز صفحه ای لعاب

استیل

اجاق گاز صفحه ای استیل با توجه به جنس بدنه نسبت به سایر مدل ها دوام و مقاومت زیادی دارد و از لحاظ تمیز کردن با توجه به اینکه معمولا گرد و خاک و لکه های غذا را کمتر نشان میدهد دیگر نیازی به تمیزکاری روزانه ندارد. برای تمیز کردن اجاق گاز های رومیزی استیل بهتر است از یک دستمال نرم با شوینده معمولی و یا براق کننده های مخصوص استیل استفاده کنید البته شما می توانید از سرکه به عنوان یک تمیز کننده طبیعی که هیچ گونه آسیبی به شما و اجاق گاز نمی رساند نیز استفاده کنید.

شیشه ای

جنس بدنه اجاق گاز صفحه ای شیشه ای٬ از شیشه های نشکن انتخاب می شود که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. اجاق گاز های صفحه ای شیشه ای ظاهری بسیاز زیبا و لوکسی دارند که با هر دکوری همخوانی دارد. تمیز کردن این مدل از اجاق گاز ها خیلی راحت تر از مدل استیل می باشد فقط کافی است کمی شیشه پاکن بر روی سطح شیشه اسپری کنید و با یک دستمال نرم و مرطوب سطح شیشه را پاک کنید تا عین روز اول براق و درخشنده باشد. با توجه به اینکه روغن و گردو غبار خیلی زود روی شیشه خودش را نشان می دهد باید بعد از هر طبخ غذا سطح اجاق گاز را تمیز کنید تا همیشه اجاق گازی زیبا و لوکس داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای اینجا را مطالعه نمایید.

  • راهنمای خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز ایستاده

اجاق گاز مبله یا اجاق گاز ایستاده، اجاق گاز فردار، اجاق گاز بدون فر یا طرح فر (stove) نامهایی هستند که در بازار نشان دهنده مدلی از اجاق گاز ، بعلاوه یک فر یا کابین طرح فر در یک محصول واحد را دارد.  پیشنهاد ما برای افرادی که میخواهند با یک تیر، دو نشان را هدف بگیرند، خرید اجاق گاز مبله است. اجاق گاز مبله که در دو نوع اجاق گاز مبله فردار و اجاق گاز طرح فر تولید می شود با توجه به حجم زیاد این نوع اجاق گاز ها فضای زیادی را در محیط آشپزخانه اشغال می کند و از آنجایی که دیگر در محل نصب این نوع گاز نمی‌توان کابینت نصب کرد با دکوراسیون آشپزخانه همخوانی چندانی ندارد. اجاق گاز ایستاده معمولا ۴ و ۵ شعله می باشد و تمیز کردن اجاق گاز مبله نسبت به بقیه مدل ها سختر می باشد. در حال حاضر بیشتر مردم برای خرید اجاق گاز مبله میل چندانی ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از اجاق گاز صفحه ای خرید کنند.

 

هنگام خرید اجاق گاز به چه نکاتی باید توجه کنیم

 

هنگام خرید اجاق گاز به چه نکاتی باید توجه کنیم

هنگام خرید اجاق گاز به چه نکاتی باید توجه کنیم

  1. هنگام خرید اجاق گاز اول از همه باید ابعاد فضایی که قرار است اجاق گاز نصب شود را باید دقیق داشته باشیم.
  2. انتخاب نوع اجاق گازی که می خواهیم خرید کنیم ( اجاق گاز مبله یا گاز صفحه ای).
  3. قیمت اجاق گاز: در نظر داشته باشید اجاق گاز های مبله فردار قیمتی به مراتب بالاتر از اجاق گاز رومیزی دارند.
  4. نوع برندی که انتخاب می کنید در نظر داشته باشید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش قوی داشته باشد.
  5. دقت کنید که فاصله بین شعله های گاز استاندارد باشد تا همزمان بتوانید از چندین شعله استفاده کنید.

 

قیمت اجاق گاز آشپزخانه

قیمت اجاق گاز آشپزخانه

قیمت اجاق گاز آشپزخانه

با توجه به وضع قیمت ارز و دلار قیمت اجاق گاز های وارداتی و حتی اجاق گاز های تولید داخل نوسان شدیدی داشته اند. یکی از مولفه های اثرگذار در قیمت اجاق گاز کیفیت جنس و قطعات مصرف شده در تولید می باشد، شركت پاديسان با ارائه مدرن ترين و با کیفیت ترین اجاق گاز تولید داخل به مراتب قیمت پایین تری از برند های ایرانی دیگر دارد. در ضمن شرکت پادیسان به منظور رفاه حال هم میهنان عزیز امکان خرید قسطی  و ارسال رایگان محصولات به سرتاسر کشور را فراهم ساخته است.

 

مزایا و معایب اجاق گاز ها

مزایا و معایب اجاق گاز ها

مزایا و معایب اجاق گاز ها

  1. اجاق گاز صفحه ای فضای کمتری اشغال می کنند و فضای زیر گاز پرت نمی شود و با نصب کابینت می توان به فضای مفید آشپزخانه اضافه کرد.
  2. اگر دنبال زیبایی و شیک بودن آشپزخانه خود هستید اجاق گاز صفحه ای می تواند گزینه بهتری باشد.
  3. اگر قصد خرید اجاق گاز صفحه ای داشته باشید باید در نظر بگیرید در صورتی که بخواهید از فر استفاده کنید باید فر توکار جداگانه نیز خریداری کنید.
  4. کارایی و قدرت اجاق گاز صفحه ای مانند اجاق گاز های طرح فر می باشد.
  5. جایگاه پرفروش ترین اجاق گاز را می توان به اجاق گاز صفحه ای توکار استیل داد زیرا استیل با توجه به جنس فلز و راحتی نگهداری آن پرطرفدار در بین خریداران است.
  6. اجاق گاز های شیشه ای ظاهری بسیار شیک و لوکس نسبت به مدل های دیگر دارد و خیلی راحت تمیز می شود.

0 دیدگاه برای “راهنمای خرید اجاق گاز آشپزخانه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *