خرید اجاق گاز

راهنمای جامع خرید اجاق گاز: در این مطلب قصد داریم به ۵ نکته مهم که بر اساس تجربیات کاربران بدست آمده است، اشاره کنیم تا اگر قصد خرید اجاق گاز نو و یا تعویض اجاق گاز فعلی را دارید، بتوانید بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشید. نوع صفحه، گازی یا برقی بودن، ترموکوبل، نوع و جنس شبکه از مهم ترین معیارهایی است که می بایست در خرید اجاق گاز درنظر بگیرید. اجاق گاز یکی از پرکاربردترین و مهم ترین اجزای هر آشپزخانه ای محسوب می شود. دقت کنید اجاق گازی که انتخاب می کنید همه قابلیت های مورد نیاز شما را برخوردار باشد.

صفحه شیشه ای، سرامیکی یا استیل؟

جنس صفحه در انتخاب اجاق گاز تأثیر بسزایی دارد.

  1. اجاق گاز شیشه ای: اجاق گاز های شیشه ای همانطور که از اسم شان پیداست، صفحه ای شیشه ای با زیبایی خاصی دارند. شیشه بکار رفته در این نوع اجاق گازها از نوع سکوریت نشکن می باشد و قابلیت تحمل درجه حرارت بالا را دارند و به راحتی نمی شکنند. خیالتان راحت باشد؛ اگر حواستان نبود آب یخ بر روی صفحه داغ اجاق گاز صفحه ای ریختید هم نگران نباشید چراکه جنس خوب صفحات شیشه ای در مقابل ترک مقاوم است. درنظر داشته باشید که شیشه اجاق گاز صفحه ای و اجاق گاز مبله را می بایست بعد از هر بار پخت و پز تمیز کنید تا اثرات لکه و چربی برای مدت طولانی باقی نمانند. برای آموزش تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای ابنجا را کلیک کنبد. تمیز کردن اجاق گازهای استیل راحت تر می باشد.
  2. اجاق گاز استیل: اجاق گازهای استیل که طرفداران زیادی دارند، به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. مدل های ساده، صیقلی تر بوده و راحت تر تمیز می شوند ولی امکان خش برداشتن این قبیل مدل ها نیز زیاد است. اجاق گازهایی که از نوع استیل آجدار می باشند، سطح خشن تری دارند و ممکن است تمیز کردن آن ها مشکل بوده و بعد از مدتی ممکن است کدر و چرک شده و لکه های روغن را به سختی بتوانید پاک کنید.
  3.  اجاق گاز سرامیکی: اجاق گازهای سرامیکی در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارند، در برابر سایش و گرد و غبار نیز مقاوم بوده و همچنین با ریختن آب سرد ترک برنمی دارند. البته برخی دیگر از اجاق گازها وجود دارند که از ترکیب شیشه با دیگر متریال ها ساخته می شوند. پیشنهاد می کنیم برای تمیزکاری تمام صفحات از محلول جوش شیرین استفاده کنید. به طوری که با یک حوله نرم، محلول موردنظر را بر روی سطح صفحه می کشید و پس از ده دقیقه آن را با حوله، خشک می کنید.
خرید اجاق گاز

خرید اجاق گاز

ترموکوبل و نشان استاندارد

ترموکوبل یکی از مهم ترین قطعات ایمنی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. این وسیله اطمینان خاطر خانم های خانه دار را چند برابر می کند. در اجاق هایی که از سوخت گاز استفاده می کنند، اگر به علت سرریز غذا، وزش باد و یا به هر علت دیگری، شعله خاموش شود، سیستم ترموکوبل به صورت خودکار جریان گاز را قطع می کند تا در محیط منتشر نشود. توصیه میکنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به ترموکوبل اینجا را مطالعه کنید. هم چنین توصیه می کنیم علاوه بر توجه به نشان استاندارد، به اعتبار مارک تجاری و خدمات پس از فروش اجاق گاز نیز توجه نمایید.

ترموکوبل و نشان استاندارد اجاق گاز

ترموکوبل و نشان استاندارد اجاق گاز

اجاق برقی یا گازی؟

لازم است قبل از خرید اجاق، با انواع گازی و برقی آن نیز آشنا شوید. اجاق های برقی به جای پیچ های معمولی شعله های اجاق، صفحه ای لمسی و دیجیتالی دارند. اجاق گازهای برقی در مقایسه با اجاق های گازی ایمنی بیشتری ازنظر نشت گاز و مسائلی از این دست دارند. همچنین این نوع اجاق ها راندمان بیشتری داشته و باعث می شوند که زمان پخت به حداقل برسد. در کشور ما که سوخت برق گران تر از گاز می باشد، معمولاً اجاق برقی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اجاق های برقی، ظروف آشپزی مخصوص به خود را دارند.

نوع و جنس شبکه و سرشعله چقدر اهمیت دارد؟

نوع شبکه و سرشعله در عین حال که زیبایی خاصی برای اجاق گاز به ارمغان می آورند، کاربردهای قابل توجهی در طول مدت استفاده از اجاق گاز به همراه خواهد داشت. شبکه های اجاق گازها در دو نوع میله ای با پوشش لعاب و شبکه های از جنس چدن تولید می شوند. شبکه های چدنی به سبب استحکام بیشتر و همچنین وزن بیشتری که دارند می توانند تعادل را در هنگام قرار گرفتن ظروف سنگین در یک سمت حفظ کنند. اگر شعله ها را جداگانه خریداری می کنید باید بدانید هرچه کیفیت بالای سرشعله بیشتر باشد، شعله ها یکنواخت تر بوده و درنتیجه عملکرد بهتری خواهند داشت.

جنس سر شعله اجاق گاز

جنس سر شعله اجاق گاز

قابلیت شعله زمان دار

معمولاً یکی از شعله های اجاق گازهایی که دارای این ویژگی می باشند، قابلیت زمان بندی دارد. به این صورت که پس از تمام شدن زمان تعیین شده، شعله به صورت خودکار خاموش می شود.

 

0 دیدگاه برای “راهنمای جامع خرید اجاق گاز”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *