راهنمای خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز فردار

راهنمای خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز فردار : در مورد نحوه انتخاب اجاق گاز مبله یا اجاق گاز ایستاده، اجاق گاز فردار، اجاق گاز بدون فر یا طرح فر (stove)  چیزی می دانید؟ می خواهیم در این نوشته مطالب مناسبی در مورد خرید اجاق گاز مبله برای شما عزیزان قرار دهیم. برای خرید به نکاتی توجه می کنید؟ از یک اجاق گاز چه انتظاراتی دارید؟ قطعا می دانید که آشپزخانه محلی برای پخت غذا می باشد پس باید ابتدایی ترین وسایل در آشپزخانه از امکانات مناسبی برخوردار باشد. غذایی که در راحتی و آرامش مناسب پخته شود لذت بیشتری را برای شما به ارمغان می آرود و شما می توانید از لوازم اجاق گاز مناسب بهره مند گردید تا بتوانید آشپزی لذت بخشی را تجربه کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز فردار

اجاق گازهای مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای امکانات متفاوتی هستند.  پیشنهاد ما برای افرادی که میخواهند با یک تیر، دو نشان را هدف بگیرند، خرید اجاق گاز مبله است. محصولی که دارای اجاق گاز و فر یا کابین یکجا باشد. وسیله ای که دارای اجاق گاز و فر می باشد. برای کاهش هزینه ها و کارآمد بودن دستگاه باید برخی نکات را در حین خرید رعایت کنید. اگر می خواهید خرید اجاق گاز مبله را داشته باشید بهتر است از مدل های مختلف موجود در بازار دیدن کنید و بر اساس نکات گفته تصمیم خرید خود را نهایی کنید.

اجاق گاز مبله پادیسان مدل پامچال استیل

اجاق گاز مبله پادیسان مدل پامچال استیل

خرید اجاق گاز مبله

اگر بخواهیم دسته بندی کلی از اجاق گاز داشته باشیم باید عنوان کنیم که به دو دسته برقی و گازی تقسیم می شود. تنظیم حرارت اجاق هایی که با گاز کار می کنند آسان تر می باشد چرا که شعله را با چشم مشاهده می کنیم و توجه داشته باشید که مصرف انرژی کمتری نسبت به اجاق های برقی دارد.

جنس بدنه

از لحاظ تقسیم بندی جنس بدنه اجاق گاز به دو دسته استیل و لعابی تقسیم بندی می شود. در اجاق گازهای تمام استیل رویه و همچنین بدنه دستگاه از جنس استیل است که این قسمت در اجاق گازهای لعاب از جنس لعاب می باشد. در برخی از مدل ها دستگاه از جنس استیل بوده و بدنه دارای پوشش رنگ لعاب است. مزیت پوشش استیل این است که دارای عمر مفید بیشتر بوده و همچنین مقاومت دستگاه در برابر خوردگی بیشتر است و به راحتی تمیز می شود.

تعداد شعله

شما بسته به اندازه آشپزخانه و کابیت های خود می توانید دستگاه را انتخاب کنید. در این بین باید تعداد اعضای خانواده خود را نیز در نظر داشته باشید. کسانی که خانواده کم جمعیت هستند اجاق گازهای دو یا سه شعله کافی می باشد و نیازی به خرید انواع ۵ یا ۶ شعله نیست.

  • یکی از نکات مهمی که در حین خرید باید رعایت کنید توان حرارتی شعله پلوپز می باشد که مقدار آن بی ۳٫۸ تا ۴ کیلو وات می باشد. باید دقت کنید که مقدار آن از این کمتر نباشد. یکی از نکات مهم در حین خرید شعله وسطی دستگاه می باشد که توسط دو شیر گاز مجزا کنترل می شود. این امر باعث می شود تا کنترل شعله مرکزی و خارجی به صورت همزمان انجام شود. شما می توانید قبل از خرید به سراغ فروشگاه های معتبر رفته و از نزدیک اجاق گازها را مشاهده کنید و از امکانات آن باخبر شوید.

ترموکوپل

اجاق گازهای جدید از سیستم ترموکوپل استفاده می کنند که در صورت قطع شدن شعله به صورت خودکار جریان گاز را قطع می کنند. این امر از خطر پخش گاز و آتش سوزی جلوگیری می کند. در هنگام خرید دستگاه توجه داشته باشید که ایمنی دستگاه بسیار مهم است. حتما اجاق گازهایی را خریداری کنید که دارای ترموکوپل باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره ترموکوپل در اجاق گاز اینجا را مطالعه فرمایید.

صفحه نمایش و فندک اتوماتیک

فندک اتوماتیک یکی دیگر از امکاناتی است که در اجاق گاز وجود دارد که شما با چرخاندن ولوم و فشار آن به داخل به صورت اتوماتیک دستگاه را روشن می کنید و دیگر نیازی نیست که از فندک دستی استفاده کنید. یکی دیگر از امکاناتی که می بایست حین خرید به آن توجه کنید وجود صفحه نمایش برای تعیین زمان و فعال کردن هشدار دهنده اتمام پخت غذا می باشد. این امر به منظور اطلاع رسانی کاربر طراحی شده است. در برخی از مدل ها با توجه به امکانات موجود در آنها برای نمایش وضعیت فعال بودن جوجه گردان چراغی درون فر تعبیه شده است. پخت در یک زمان مشخص از دو نظر قابل توجه می باشد: جلوگیری از سوختن غذا و صرفه جویی در مصرف انرژی.

اجاق گاز مبله پادیسان مدل پایا

اجاق گاز مبله پادیسان مدل پایا

 

 

مشخصات فر اجاق گاز مبله

نحوه چیدمان وسایل و طبقات و سینی ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. ماهیت استفاده از فر برای پخت غذا در یک فضای بسته کاملا به درجه حرارت مشخص شده بستگی دارد. این کار باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی شده و زمان پخت را کاهش می دهد. در هنگام خرید بررسی کنید که درب دستگاه سالم باشد. معمولا اجاق گاز مبله بین کابین فر قرار می گیرد اما مدل های امروزی دارای دو یا تعداد بیشتری از کابین فر مجزا هستند که قابلیت استفاده به صورت همزمان را به شما می دهند. یکی از نکات مهم در هنگام خرید این موضوع می باشد که اجاق گازهای خوب دارای طبقات فر متحرک بوده و برای جا به جای آسان استفاده می شود. تعداد طبقات فر ، نحوه قرار گیری و یا حتی سینی دستگاه مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

به هر تعداد که فر دارای گنجایش بیشتری باشد به همان میزان امکان تهیه غذاهای مختلف برای مجالس مختلف وجود دارد. بهتر است برای استفاده از جوجه گردان فر ، ظرفیت دستگاه بالا باشد. شما می توانید برای مشاهده قیمت های اجاق گاز مبله به بازار مراجعه کنید یا به سایت های مختلف سر بزنید.

جنس شبکه

شبکه ها از جنس های مختلف هستند که مناسب ترین آنها می بایست از جنس میله ای با پوشش لعاب یا از جنس چدن باشند که هنگام گرم شدن آسیب نبینند. شبکه های چدنی و فولادی دارای استحکام بیشتری هستند و همچنین وزن بالاتر باعث تعادل در هنگام قرار گیری در یک سمت آنها می شود.

کیفیت و استاندارد پادیسان

توجه دارید که اجاق گاز یکی از وسایل پرکاربرد در آشپزخانه شما می باشد پس بهتر است در هنگام خرید دقت کنید که از درجه مصرف مناسبی برخوردار باشد و حتما از برندهای معتبر خریداری کنید. به نکات گفته شده در راهنمای خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز فردار دقت کنید تا بتوانید خرید مناسب تری انجام دهید. شما می توانید با مراجعه به سایت پادیسان از نظرات دیگر کاربرانی که محصولات ما را خریداری کرده اند استفاده کنید. دقت کنید که با خرید محصولات پادیسان علاوه بر اجاق گاز با دوام و با کیفیت از امکان ارسال رایگان محصولات پادیسان هم بهره مند میشوید.

 

0 دیدگاه برای “راهنمای خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز فردار”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *