انواع مدل های اجاق گاز

انواع مدل های اجاق گاز: امروزه انواع مدل های اجاق گاز با تنوع بالا در ظاهر و ساختار وارد بازار میشوند تا همه شما بتوانید با توجه به آنچه مورد نیاز فضای آشپزخانه شما می باشد اقدام به خرید نمایید.  این تنوع و گستردگی همچنین سبب آن گردید است که این اجاق گازها با سلیقه هر شخص کاملا سازگار بوده و به راحتی با سایر وسایل آشپزخانه ست شود.

انواع مدل های اجاق گاز

اجاق گاز توکار

 اجاق های توکار قابل جا به جایی نیستند و روی قسمتی از آشپزخانه مثل میزهای مخصوص یا کابینت ها نصب می شوند. اکثر اجاق های توکار، گازی هستند اما چند برند داخلی و خارجی اجاق های برقی با صفحه های لمسی شیک و زیبا تولید کرده اند.تعداد شعله های گازهای توکار از یک شعله تا ۶ شعله متغیر هستند.

اجاق گازهای توکار جمع و جور هستند و جای کمتری را اشغال می کنند و بسیار شیک و زیباهستند . کارایی و قدرت این نوع اجاق گازها با گازهای بزرگ مبله تفاوتی ندارد.

اجاق های توکار ۴ و ۵ شعله پرفروش ترین مدل این نوع هستند. اجاق گازهای تولید شده در داخل دارای کیفیت بالا و تنوع فراوان هستند و به خاطر خدمات پس از فروش و سرویس کاری قطعات توسط شرکت های تولید کننده داخلی به راحتی با برندهای خارجی رقابت می کنند همچنین اجاق گازهای تولید شده در داخل سازگاری بیشتر با سیستم گاز شهری دارند.

اجاق گاز رومیزی یا صفحه ای

اجاق گازهای رومیزی کارایی و امکانات پایین تر نسبت به سایر اجاق گازها دارند و ارزان تر از توکار ها هستند و راحت نیز جابجا می شوند اما امکانات و زیبایی توکار ها نسبت به آنها بیشتر است. به همین خاطر برای مکان های اداری و کارگاهی و … که زیبایی اهمیت کمتری دارد  مناسب هستند اما برای خانه بهتر است از گازهای توکار استفاده کنید.

اجاق گاز برقی

این اجاق ها دارای ظاهری شیک هستند و با برق کار می کنند و به جای پیچ های معمول شعله های اجاق ، صفحه های لمسی و دیجیتال دارند. این نوع از اجاق دارای ایمنی بیشتری نسبت به اجاق های دیگر هستند و زمان پخت و پز را به علت قدرت بالا ، کم می کنند اما مصرف برق با استفاده از این نوع اجاق بالا می رود و درقطعی برق کارایی ندارند.

اجاق گاز ایستاده یا مبله

اجاق گاز های ایستاده یا مبله بهترین اجاق گازهای فردار در چند سال اخیر هستند اما با گذشت زمان و پیشرفت و تولید انواع اجاق گاز این نوع از اجاق گاز های ایستاده جای خود را به اجاق گاز های توکار داده اند. این مدل از اجاق گاز ها دارای فر هستند و در چهار و پنج شعله تولید می شوند.

0 دیدگاه برای “انواع مدل های اجاق گاز”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *