هنگام خرید اجاق گاز به چه نکاتی باید توجه کنیم

بهترین اجاق گازهای مبله: مشخصا از گذشته‌های دور استفاده از انواع اولیه اجاق گاز مخصوص پخت و پز با استفاده از سوخت‌های رایج آن روز‌ها متداول بوده و یکی از وسایل ضروری هر خانواده بوده است. به همین علت انتخاب صحیح و با دقت این وسیله مطابق با شرایط آشپزخانه، تعداد نفرات خانوار، بودجه و فضای آشپزخانه بسیار با اهمیت است.

پیشرفت در تکنولوژی و همینطور استفاده عموم از سوخت گاز طبیعی منجر به ورود اجاق گاز‌های مبله شد که به مدت زیادی در بازار حضور داشتند و همچنان هم انواع پیشرفته‌تر آن‌ها در بازار موجود است. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به معایب و مزایای این نوع اجاق گاز مبله در مقایسه با انواع جدید اجاق گاز توکار یا صفحه‌ای بپردازیم.

سال‌های متمادی استفاده از اجاق گاز‌های مبله در آشپزخانه تمامی خانه‌ها متداول بود. در انواع قدیمی‌تر این نوع اجاق گاز‌ها فقط شعله‌های مرکزی و یک محفظه فر برای پخت و پز‌های خاص وجود داشت که امروزه در این نوع اجاق گاز‌ها قابلیت‌های زیادی مانند انواع کباب پز، جایگاه‌های خاص برای ماهی تابه، سرخ کن‌ها بزرگ و … اضافه شده است. تعداد شعله‌های این نوع اجاق گاز‌ها معمولا ۴ یا ۵ شعله است. اجاق گاز‌های مبله مثل انواع صفحه‌ای دارای سه نوع مختلف: گازی – تمام برق – برق و گاز هستند.

معایب اجاق گاز‌های مبله

  • سنگین بودن
  • تنوع کم در هنگام انتخاب نسبت به گاز‌های رومیزی و صفحه‌ای
  • اشغال فضای زیاد

بهترین اجاق گازهای مبله ایرانی

نكات خريد اجاق گاز مناسب

  1. هنگام خريد اجاق گاز به تعداد شعله هاي آن دقت كنيد و بر اساس نياز تان اجاق گاز مورد نظرتان را خريداري كنيد.
  2. جنس اجاق گاز مورد نظرتان و چگونگي تميز كردن آن از نكات مهم است.
  3. اجاق گاز هاي برقي به جاي استفاده از پيچ براي شعله هاي اجاق، صفحه اي لمسي و ديجيتال دارند و از نظر نشت گاز و اين مسائل نسبت به اجاق هاي گازي، ايمني بيشتري دارند.
  4. ضخامت اجاق گاز هاي توكار (صفحه اي) ۶-۵ سانتي متر است.
  5. اجاق گاز هاي مجهز به فندك و ترموكوپل ايمني بيشتري دارند. زيرا ترموكوپل به محض خاموش شدن شعله به هر دليل، جريان گاز را قطع مي كندو
  6. يكي از شاخصه هاي اصلي و اجباري در اجاق گاز ها استاندارد بودن آن ها است. علاوه بر توجه به استاندارد بودن شان به خدمات پس از فروش اجاق گاز ها توجه كنيد.
  7. به فاصله ميان شعله ها در هنگام خريد توجه كنيد. اندازه شان بايد جوري باشد كه همزمان چند قابلمه بر روي هر شعله بدون مزاحمت قرار بگيرد.

 

 

0 دیدگاه برای “بهترین اجاق گازهای مبله”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *